Goodbye Lisboa, goodbye Erasmus life...

28 januari 2012 - Lisbon, Portugal

Lieve allemaal,

Hier mijn aller laatste bericht uit Lissabon! Ik moet zeggen dat dit toch wel erg gek voelt. Ik heb echt een geweldige tijd hier meegemaakt, iets dat ik echt voor geen goud had willen missen en iedereen wil aanraden om te doen. Het “Erasmus leven” krijg ik natuurlijk nooit meer terug, denk aan; 5 maanden leven en studeren in het buitenland, niet werken, ontelbaar veel feestjes, zoveel nationaliteiten ontmoeten en ga zo maar door. Natuurlijk vind ik het ook fijn om weer naar Nederland te gaan, alleen ga ik hier wel met een brok in mijn keel naar huis en heeft Lissabon een speciaal plekje in mijn hart. Ik ben ontzettend blij dat ik dit avontuur samen met Mandy en Nina heb mogen meemaken, aangezien ik alle ‘buitenlandse vrienden’ natuurlijk niet vaak meer kan gaan zien. Wat trouwens wel heel leuk is, is dat Guto en Caro over drie weken al naar Nederland komen om Amsterdam te zien en om met ons te carnavallen!

Natuurlijk wil ik ook nog even vertellen wat ik allemaal de afgelopen dagen heb uitgespookt in mijn vakantie. Mandy kon helaas met veel dingen niet mee, omdat ze Operations Management moest herkansen en dus moest leren. Onwijs balen, maar uiteindelijk zit je hier natuurlijk wel voor school. Vrijdag ben ik samen met Nina naar Cristo Rei geweest aan de overkant van de Taag. We moesten daar met een veerboot heen en het was echt onwijs gaaf om het beeld van dichtbij te zien. Die avond zijn we Bairro Alto in gegaan en hebben we een gezellige avond gehad met twee Nederlandse militairen die we toevallig tegen kwamen. Zaterdag ben ik met Guto en Nina naar Cascais gegaan om weer te gaan fietsen. Helaas was het zulk mooi weer, dat alle fietsen waren verhuurd. We hebben toen lekker met z’n drieën een stuk gewandeld en op het strand gelegen, dus zo verkeerd was dat natuurlijk ook niet. Zaterdagavond zijn we natuurlijk weer flink wezen stappen, dus zondag was een uitbrakdag. We hebben ongeveer de hele dag met het huis om het balkon gezeten, want het was echt heerlijk weer. Maandagmiddag ben ik met Nina naar ‘het kerkhof van plezier’ geweest. Waarom dat zo heet, weten we eigenlijk ook niet. Het was wel heel indrukwekkend, aangezien er allemaal huisjes waren in plaats van graven. Ook lag het op een hele mooie plek en was het onwijs groot, dus wel bijzonder om daar een keer geweest te zijn. Die avond zijn we met z’n drieën naar het Hardrock Café gegaan, omdat daar een feestje was en we er nog nooit binnen waren geweest. Het zag er van binnen echt heel mooi uit, maar de muziek was echt niks voor ons. Dinsdag hadden Nina en ik eigenlijk niet zo veel zin om wat te doen en hebben we tot een uurtje 3 op het balkon gezeten om bruin te worden en hebben we daarna lekker programmaatjes op onze laptop gekeken. Woensdag ben ik met Nina naar de stad gelopen en hebben we heerlijk geluncht. Daarna moesten we naar school om een formulier te laten ondertekenen en dit was dan ook gelijk de laatste keer dat we daar waren. Daar hebben we Mandy een hele dikke knuffel gegeven, want zij moest haar herkansing maken. Die avond zijn we natuurlijk lekker de stad in gegaan en hebben we in onze stamkroeg lekker wat biertjes gedronken en gepraat hoe leuk alles hier is geweest. Donderdag zijn we met z’n drieën rond een uurtje of één naar de stad gelopen om weer lekker te lunchen en nog wat winkeltjes af te gaan. In de avond zijn we naar de bioscoop gegaan, uiteten geweest en daarna natuurlijk weer Bairro Alto in gegaan. Gister zijn we naar de dierentuin geweest die midden in de stad lag. Het was een hele leuke dierentuin met veel bijzondere beesten. Als hoogtepunt kreeg Nina nog een kus op haar wang van een zeehond, dus haar dag kon natuurlijk niet meer stuk haha! Daarna was het tijd om alvast onze koffers in te pakken, iets dat natuurlijk helemaal niet leuk is (en totaal niet past met alle spullen die we hier hebben haha).

Nu zit ik op het vliegveld en zijn we onwijs brak en moe van een geweldige laatste avond. We zijn eerst lekker met z’n drieën uit eten geweest , vervolgens natuurlijk voor de laatste keer naar onze stamkroeg en daarna Bairro Alto in. Er waren super veel bekenden en ook waren de militairen van vrijdag er weer met nog meer collega’s en ook de Amerikaanse Airforce was er bij, dolle bedoeling dus. Rond een uurtje of half 4 waren we er met z’n allen nog niet klaar mee en zijn we naar een club geweest waar wij nog nooit geweest waren. Dit resulteerde tot een super leuke avond en we waren rond een uurtje of half 7 thuis, mooie tijden haha. Vandaag dus nog afscheid genomen van het huis en dat was toch best wel gek… In dat huis kom je natuurlijk nooit meer terug, maar gelukkig hebben we de herinneringen en foto’s!

Obrigada allemaal voor de reacties en ik hoop jullie snel weer te zien!

Liefs, Kell

1. Sandra de Vos:
    28 januari 2012
    Ga je verslagen missen. Maar ben heel blij voor je dat je dit hebt meegemaakt. Leuke afsluiter!! Zie je snel weer!!!!
  2. Annemie van Raaij:
    30 januari 2012
    Hoi Kelly,

Dank je wel voor de geweldige verhalen, zo hebben we toch een beetje mee kunnen genieten van je avontuur. Nu het serieuze werk, ja dat moet er toch een keertje van komen. Heel veel succes met je verdere studie en het wordt zeker nog nagenieten van al je foto's en verhalen.

Liefs, Rien en Annemie