Fietstocht & Sinterklaas

5 december 2011 - Lisbon, Portugal

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit Lissabon! We beginnen nu toch aardig te beseffen dat het allemaal niet meer zo lang duurt. Volgende week woensdag hebben we onze laatste les en die week erop gaan we alweer voor 1,5 week naar Nederland. Nu dus nog even goed genieten en dat hebben we zeker dit weekend gedaan!

Het begon eigenlijk al bij woensdagavond. We gingen met het hele huis naar Urben Beach (een club is Lissabon) en het was echt een onwijs gezellige avond met heerlijke muziek. Donderdag was er wéér een feestdag (geen idee welke), dus we konden lekker uitslapen! Verder hebben we nog druk gezeten aan de laatste opdrachten voor school, altijd leuk natuurlijk. Donderdag kwam Caro opeens met het idee om zaterdag te gaan fietsen in Cascais. Je kan daar GRATIS fietsen meenemen (bizar) en je kan dan een heel stuk langs de kust fietsen. Vrijdag zijn we vroeg naar bed gegaan om zaterdag vroeg de trein te pakken naar Cascais. We hadden allemaal rugtassen mee vol met eten, drinken en kleden, zodat we onderweg een mooie picknick konden doen. Nadat we de fietsen hadden geregeld, konden we gaan. Dit was natuurlijk een hele happening met twee Brazilianen en twee Fransen. Het viel ons mee dat ze toch nog wel aardig konden fietsen, alleen hun tempo was natuurlijk dramatisch. Na een goed stuk gefietst te hebben langs de kust, hadden we een hele goed plek gevonden om te gaan picknicken (zie de foto’s). Ik denk dat ik nog nooit zo’n goede picknick heb gehad in mijn leven! We hebben daar heerlijk een tijd gezeten, aangezien het zonnetje goed scheen (ik ben zelf een beetje verbrand op mijn hoofd haha). Daarna zijn we nog een stuk verder gefietst totdat de Fransen de windkracht (van niks) niet meer aan konden en toen zijn we terug gegaan. In Cascais hebben we ook nog een architecten museum bezocht, aangezien Augusto en Caroline dat studeren in Rio. Vervolgens hebben we nog door het stadje gelopen en hebben we daarna weer de trein naar huis gepakt. Zaterdagavond zijn we weer ouderwets Bairro Alto in gegaan en dat was natuurlijk weer heel gezellig.

Zondag was dan eindelijk de dag dat we Sinterklaas konden vieren hier. We hadden de eerste week al aangedragen dat we het moesten vieren en eigenlijk was iedereen gelijk enthousiast (nadat we hadden uitgelegd dat er een oude man uit Spanje komt met zwarte mannen haha). We moesten allemaal een cadeautje van 10euro kopen en natuurlijk een (Engels) gedicht maken. Voordat we het gingen vieren, hadden we eerst met z’n allen een hele goede maaltijd gemaakt (zalm met patat en sla) en Amandine had Franse crêpes als toetje gemaakt. Daarna hadden Mandy, Nina en ik alle pepernoten op tafel gezet en het een beetje gezellig aangekleed. Ik had zelf Jean getrokken en had voor hem een mooie onderbroek met Nederlandse bedrukking geregeld en dat vond iedereen natuurlijk ook prachtig. Guto had mij getrokken en had een onwijs lief gedicht geschreven (zie foto) en als cadeautjes een sjaal, sokken en een portemonnee gehad. Een geslaagde avond dus!

Vanavond heeft ESN geregeld dat we gratis naar het Hardrock café kunnen. Echt geen idee of ik dat wat vind, maar het is natuurlijk het proberen waard. Nu maar eens kijken of er al eten in de keuken is, want het is inmiddels bijna half 10. Gekke tijden hier. Dit weekend komt trouwens Stephanie (klasgenootje van ons) een weekendje langs!! Gezellig!!

Liefs, Kell

1. Margareth:
    6 december 2011
    Hey meis,

natuurlijk moesten jullie Sinterklaas ook in Lissabon introduceren!
    In het pakje van Mams zaten zeker het pakpapier en de pepernoten!

We tellen de dagen af dat je weer hier bent
    en we je in levende lijve kunnen knuffelen!

Liefs Margareth.