Minor gehaald en vakantie

19 januari 2012 - Lisbon, Portugal

Hi allemaal,

Laat ik gelijk even met het goede nieuws beginnen; gisteravond kreeg ik te horen dat ik mijn minor gehaald heb!! Ik heb gemiddeld voor International Management een 14, Modern and Contemporary History een 15, Operations Management een 13 en Organizational Behaviour een 15! Zoals ik al had verteld tellen ze hier t/m 20, ik heb dus ongeveer voor alles een 7,5. Het doel was natuurlijk om hier te genieten en om een onwijs mooie ervaring op te doen, maar al mijn punten hier halen is zeker geen overbodige luxe. Ik heb nu lekker 1,5 week ‘echt’ vrij (eigenlijk al vanaf vrijdag) en daar ga ik zeker van genieten, aangezien ik daarna volle bak moet afstuderen. Ik ga dit trouwens doen bij KMN Kind & Co. Na 31 mailtjes te hebben gestuurd naar verschillende bedrijven, is het mij niet gelukt om ergens een afstudeerplek te regelen. Gelukkig stond KMN Kind & Co open voor mij en ga ik voor hun een marketing communicatie plan schrijven, waar ik heel veel zin in heb.

De afgelopen dagen heb ik heel veel leuke dingen gedaan, zoals het hoort in een vakantie! Vrijdag kwam een vriendinnetje van Nina langs, dus gingen we natuurlijk met z’n allen weer Bairro Alto in. Zaterdag was het prachtig weer en ben ik met Mandy naar het centrum gelopen en hebben we bij Praca do Comércio twee uurtjes in de zon gezeten aan de Taag en gezellig gekletst. Die avond zijn we weer Bairro Alto in gegaan, verrassend haha! Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn Mandy en ik daarna naar Colombo gegaan op jacht naar een leuk verjaardagscadeau voor Nina. Maandag hebben Mandy en ik eigenlijk niet zo veel gedaan, lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en programmatjes gekeken. Die avond heb ik heel lang met Mandy en Nina in de keuken gezeten en gepraat over van alles en nog wat. We zijn er nu wel achter dat we elkaar inmiddels echt héél goed kennen en dat we alles met elkaar kunnen bespreken. Vrienden voor het leven dus, met een hele mooie gezamenlijke ervaring! Dinsdag zijn Nina, Mandy en ik naar Oriente gegaan. Dit is een modern deel van Lissabon en daar waren we eigenlijk nooit geweest. Het was leuk om daar een keer geweest te zijn, maar wij vonden het wel iets té modern en niet echt veel charme hebben. Daarnaast had ik als lunch de slechtste pizza ooit, dus toen was het helemaal tijd om naar huis te gaan haha.

Die avond zijn we met z’n drieën naar onze stamkroeg gegaan om daar te drinken op Nina’s verjaardag om 12 uur. Daar hebben we letterlijk een kom vol met Caipirinha besteld, dat we achteraf misschien beter niet hadden kunnen doen haha (lees: volgende dag enorm brak). Mandy en ik hadden gevraagd of ze een verjaardag liedje konden afspelen, dit was geen probleem en we mochten zelf uitkiezen welke het moest worden. Mandy en ik zagen een liedje op youtube met als titel ‘van harte gefeliciteerd’, 33 seconden en een plaatje van een koe. Dit leek ons wel een goed nummer en om 12 uur ging de kroeg het liedje afspelen. Toen het moment daar was, hoorde we alleen maar;  ‘Boeeeeee, boeeeee’. Hahaha, ik denk dat we hier nog nooit zo hard gelachen hebben. Iedereen keek ons aan en ik snel  naar hun computer toe gerend met de tekst “It is a cow, it is a cow!” en ik kon uiteindelijk nog snel een liedje van Bassie en Adriaan vinden die wel enigszins normaal was. Één ding is zeker, Nina zal haar 21e verjaardag niet snel vergeten. De volgende dag waren we dus onwijs brak en de lunch buiten de deur zat er dus niet meer in. Toen we weer een beetje tot leven kwamen, hadden we de keuken mooi versierd en kon de taart (met kaarsjes en sterretjes) gegeten en de cadeautjes uitgepakt worden. Nina was goed verwend en was helemaal blij met haar cadeautjes. Daarna zijn we naar de sushi bar gegaan om daar gezellig een hapje te eten en vervolgens zijn we natuurlijk weer naar onze stam kroeg gegaan, maar dan nu voor gewoon een colaatje.

Ik weet niet precies wat ik de laatste 1,5 week ga doen, maar ons kennende verzinnen we wel weer wat leuke/nieuwe dingen. Het weer is in ieder geval prachtig (16 graden en een zonnetje), dus ik vermaak me wel.

Tot de volgende update, liefs kell

1. Sandra de Vos:
    19 januari 2012
    Helemaal top Kelly, van harte gefeliciteerd met het behalen van je Minor. Tot gauw weer he op kantoor!!
  2. coby:
    19 januari 2012
    Super goed, we zijn heel trots op je. En nu genieten van je laatste 1,5 week in Lissabon. Maar daar zal je geen moeite mee hebben.
  3. Paulus:
    21 januari 2012
    Hey Kelly,

Wat een perfecte combi is dit geweest, erg goede keus dus!!! Je bent hèt voorbeeld voor Lisa!

Greetz Paulus
  4. Margareth:
    25 januari 2012
    Gefeliciteerd meis!

Ik ben trots op je! Alles in èèn keer gehaald!Een prestatie! Chapeau!
    Wat een enorm mooie tijd is dit voor je geweest!
    Geniet nog van je laatste vrije daagjes
    en we zien je weer in Nederland!

Kus van Margareth.