Stephanie in Lisboa

12 december 2011 - Lisbon, Portugal

Lieve allemaal,

Het is nu maandag 12 december en dat betekent dat de laatste week school is aangebroken. Ik kan wel stellen dat de tijd hier voorbij is gevlogen en dat is natuurlijk alleen maar een goed teken, het is alleen wel een heel gek idee. In het begin denk je dat dit ‘één lange vakantie’ is, maar nu kan ik toch wel zeggen dat ik hier echt een leven heb opgebouwd en dat als heel normaal beschouw. Aan de andere kant kijk ik er natuurlijk onwijs naar uit om weer naar Nederland te gaan en Stijn, mijn ouders en iedereen weer te zien. Dit maakt ook het gevoel een beetje dubbel, aangezien we op 1 januari ook weer naar Lissabon terug moeten om tentamens te maken (hier zijn we toch helemaal niet voor gekomen haha?!) en daar zie ik wel een beetje tegen op. Deze week ga ik hard aan de slag om al een heel deel te leren, zodat ik in Nederland lekker kan genieten!

Over genieten gesproken, dat hebben we dit weekend zeker weer gedaan! Vrijdagavond landde Stephanie op Lisboa Airport om eens te kijken hoe haar klasgenootjes het hier hadden. We gingen vrijdag natuurlijk gelijk uiteten en vervolgens Bairro Alto in. We wilde daarna heel graag naar een club, maar dat werd een beetje een flop. Alle clubs waren vol, hadden een gastenlijst en ga zo maar door. Toen besloten we maar gewoon naar huis te gaan en te gaan slapen! Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar Alfama gegaan. Ik was wel eens in Alfama geweest, maar ik had er nog niet echt gewoon doorheen gewandeld. Het weer klaarde helemaal op (vrijdag was het heel mistig en zaterdagochtend regen) en het was echt heerlijk om door die wijk te wandelen. We hebben weer mooie foto’s gemaakt en genoten van Lissabon! Ook hebben we Stephanie natuurlijk het centrum laten. Zaterdagavond zijn we weer uiteten geweest bij een lokaal restaurantje in Bairro Alto en dat was echt heerlijk. Die avond was er een feest in een club die na lange tijd weer open was. Het scheen een hele vette locatie te zijn, met allemaal monnikenbeelden etc, echter was de muziek echt slecht en waren er amper mensen. Ook weer een flop dus haha. Normaal gaan we eigenlijk in het weekend ook nooit naar clubs, alleen maar doordeweeks. Nu weten we dus waarom haha. Zondag hadden we om 11 uur de wekker gezet om naar Belém te gaan. Daar hebben we het ‘Modern Art’ museum bezocht en dat was heel interessant/mooi. Verder hebben we natuurlijk ‘de normale dingen’ in Belém bekeken en tenslotte zijn we nog naar een tuin geweest met prachtige bomen en planten. Vervolgens wilde we een bus pakken naar het vliegveld om daar Steph af te zetten, alleen zaten we in de verkeerde bus en kwamen we uit in the middle of nowhere. We zijn toen een café binnen gelopen om te vragen voor een taxi, alleen zaten daar echt alleen maar oude mannen die natuurlijk alleen maar Portugees praten (het leek net een film). Uiteindelijk is een man een stuk met ons meegelopen om een winkelcentrum aan te wijzen waar meestal taxi’s stonden en gelukkig hadden we er uiteindelijk één en was Steph nog op tijd voor haar vlucht. Een klein stress momentje dus haha. Ondanks het uitgaan was het echt een onwijs leuk weekend en het was super leuk dat Steph had besloten om spontaan langs te komen! Helemaal top!

De aankomende week hoeven we niet zo veel naar school, omdat veel lessen uitvallen zodat je kan leren. Dit gaan we dan ook maar doen... Verder heb ik net een heel slecht bericht gekregen dat Bibi zondag niet naar Lissabon kan komen. Ze heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met een niersteen en een nierbekontsteking en ze is net ontslagen uit het ziekenhuis. Ze is echt te zwak om te komen en dat is natuurlijk volkomen begrijpelijk, maar natuurlijk wel onwijs jammer. Gelukkig komt Mandy wel gewoon en ga ik van zondag t/m woensdag lekker met haar genieten.

Tot de volgende update! Liefs Kell