Weekje Nederland

2 januari 2012 - Lisbon, Portugal

Nou, daar zit ik weer hoor… Op mijn bedje in het (ja ik blijf het zeggen) zonnige Lissabon. Toen we gisteravond hier terug kwamen leek het net of we nooit weg waren weggeweest, terwijl ik in Nederland het juist heel gek vond om weer “thuis” te zijn. Mijn weekje in Nederland is echt voorbij gevlogen, maar dat komt denk ik ook omdat ik onwijs veel leuke dingen heb gedaan.

Mijn laatste bericht was van zaterdagochtend  24 december. Die middag zijn Stijn en ik naar Gennep gegaan om daar kerstavond te vieren. Iedereen moest een gerecht maken en wij hadden een Braziliaanse toetje gemaakt (geleerd van mijn huisgenoten). Het eten was heerlijk en daarna hebben we de gedichten en cadeautjes erbij gepakt, aangezien we lootjes hadden getrokken. Het was een erg gezellige avond en ook weer heel leuk om weer eens in Gennep te zijn. De volgende ochtend hadden we een lekkere brunch met z’n allen en daarna zijn Stijn en ik weer richting De Meern gegaan. Mijn oma’s waren er allebei en het was fijn om hun na lange tijd ook weer eens te zien. Ook in De Meern had iedereen een gerecht gemaakt en mijn moeder had voor het eerst een kalkoen gemaakt met een heerlijke vulling, voor herhaling vatbaar! Toen de oma’s naar huis gebracht waren konden dan eindelijk de cadeautjes onder de kerstboom worden uitgepakt. Tweede kerstdag hebben we eigenlijk de hele dag Risk gespeeld met mijn vader, Jordy, Esra en Stijn en ’s avonds hadden we lekker gegeten van de gourmetplaat.

Dinsdag had Stijn mij meegenomen naar een privé sauna in Tilburg (cadeautje voor kerst). Ik wist niet eens dat het bestond, maar het is zeker een aanrader. We hadden 90m2 voor onszelf en van alle luxe voorzien; Sauna, Turks stoombad, infrarood, hele grote jacuzzi, een bar, grote tv en je kon zelf je muziek instellen. Dit was echt twee uur op en top genieten natuurlijk! Daarna hebben we lekker in Utrecht met z’n tweeën gekookt en film gekeken. Woensdagmiddag ging ik met mijn moeder een Prosecco lunch doen bij Zussen in Utrecht, dit had ik haar gegeven voor kerst. Ook dit wil ik iedereen aanraden, het was super lekker en gezellig. Die avond ben ik met Mandy en Simone uiteten geweest en na twee flessen wijn zat de sfeer er natuurlijk goed in. Donderdagavond hadden we het jaarlijkse kerstdiner met de vrienden van Stijn en aanhang. Ieder stelletje moest wat maken en dat resulteerde tot een 8 gangen diner dat tot een uurtje of 1 in de nacht doorging. Het was onwijs gezellig en iedereen had heel goed z’n best gedaan. Vrijdag ben ik met Stijn Den Bosch in gegaan om te shoppen en ’s avonds hebben we lekker in De Meern gegeten. Zaterdag heeft Stijn mij eerst 3 uur Operations Management uitgelegd (vrijdag heb ik daarvan mijn eerste tentamen) en daarna ben ik met mijn ouders op kraamvisite geweest bij Marijke, Arno en natuurlijk de kleine Marre. Rond een uurtje of half 6 zijn Stijn en ik richting Tilburg gegaan om daar oud & nieuw te vieren. We zaten op 16 hoog, dus we hadden een prachtig uitzicht over de stad met al het vuurwerk. Daarna zijn we met z’n allen de stad in gegaan en waren we beland in één of andere foute kroeg waar we lekker konden mee blèren. Gister moesten we redelijk bijtijds opstaan om weer richting De Meern te gaan. Daar hebben we met z’n allen nog even gebruncht en toen konden we de auto in om wéér afscheid te nemen. Na een dikke kus te hebben gegeven aan Pa, Ma, Jordy, Esra en natuurlijk Stijn, konden Mandy, Nina en ik weer door de douane heen. Dit viel niet heel zwaar aangezien ik over 4 weken natuurlijk weer terug ben, maar ik kon ook niet zeggen dat ik nou onwijs veel zin had om weer terug te gaan. Aankomende twee weken is natuurlijk alleen maar leren en tentamens maken, dus dat is niet echt een heel leuk uitzicht. Hopelijk halen we alles in één keer en kunnen we lekker nog twee weken vakantie vieren in Lissabon!!

Tot de volgende update! Liefs Kell

1. Karlijn:
    2 januari 2012
    Geniet er nog even van de laatste maand en heel veel succes met je tentamens! X
  2. Annemie van Raaij:
    3 januari 2012
    Kelly veel geluk in het nieuwe jaar en een succesvol tentamen toegewenst zodat je nog lekker 2 weekjes kunt genieten. Deze ervaring in Portugal neemt niemand je meer af.
    Lieve groetjes, Rien en Annemie