Brother & Sister time @ Lisbon

28 november 2011 - Lisbon, Portugal

Na bijna drie maanden kon ik dan eindelijk vrijdag mijn lieve boertje weer zien! Na een (leuke) vergissing kwam hij donderdag met de mededeling dat hij t/m maandag bleef in plaats van zondag, dus lekker één dagje langer! Hij was als één van de eerste uit het vliegtuig, dus konden daarna gelijk de taxi pakken naar mijn huis. Daar kreeg hij natuurlijk een rondleiding, want hij bleef drie nachtjes in mijn kamertje logeren. Toen kwam er al gelijk een leuke verrassing, want Jor had een cadeautje en een  (hilarisch) gedicht mee genomen uit Nederland van Sint & Piet (lees: Pa & Ma). Ik heb heerlijk warme sloffen van hun gehad en die zijn hier in huis geen overbodige luxe! Vervolgens hebben we de metro naar het centrum gepakt om daar lekker een hapje te gaan eten en eens goed bij te kletsen. Daarna was het natuurlijk tijd om Jordy Bairro Alto te laten zien en het was een onwijs gezellige avond. Mandy en Nina waren er ook en we hebben echt hilarische gesprekken gehad met allerlei mensen die daar stonden.

Na een beetje te hebben uitgeslapen, moesten Jor en ik ons klaar maken voor de Gocar tour. Voor de mensen die geen idee hebben wat dat is, kijk maar even naar de foto’s!  Het is een soort verbouwde scooter voor twee personen en door middel van GPS (een vriendelijke stem die ons vertelde waar we heen moesten) kan je verschillende tours in Lissabon doen. We hadden besloten om de oostkant en westkant tour van Lissabon te doen. We waren nog geen 50 meter verder en toen stopte de navigatie al met praten, dat moet ons natuurlijk weer overkomen! Gelukkig hadden we een kaart en wist ik een beetje de weg, zodat we de eerste tour toch nog konden doen. Daarna zijn we maar terug gegaan naar de verhuurder en toen kregen we een nieuwe Gocar! We kregen uiteindelijk een fixe korting, dus dat was mooi meegenomen! Daarnaast was het ook een hele leuke manier om Lissabon te zien en we waren werkelijk een attractie voor andere mensen (iedereen ging naar ons zwaaien, echt té bizar haha). Na ons Gocar avontuur zijn we lekker gaan lunchen in het zonnetje en heb ik Jor het centrum laten zien. Het wat trouwens echt prachtig weer, strak blauw en een zonnetje. Dus Jor (en ik ook) had het zeker getroffen! ’s Avonds zijn we met Nina en Mandy in Bairro Alto uit eten geweest met als klap op de vuurpijl als toetje een heerlijke chocoladefondue. Vervolgens zijn we nog Bairro Alto in gegaan, maar er waren niet zo veel bekenden, ons hele huis ging niet stappen en Nina voelde zich niet top, dus waren redelijk op tijd weer thuis. Ook niet verkeerd natuurlijk, we vielen gelijk in slaap.

Zondag hadden we ook weer heerlijk uitgeslapen en daarna zijn we naar Belém gegaan. Daar heb ik weer de ‘bekende tour’ gedaan, maar het blijft toch leuk om het te zien. Ook zijn we op het scheepsvaart monument gegaan en daar kreeg je echt een prachtig uitzicht over Lissabon. Ook heb ik natuurlijk Jor Pasteis de Belém laten eten, na in een hele lange wachtrij te hebben gestaan. Ook gister was het weer prachtig weer, dus het was echt genieten daar. Vervolgens hebben we de bus naar huis gemaakt en hebben we thuis even gechillt. Ook gisteravond zijn we in Bairro Alto nog uit eten geweest en hebben daarna nog spelletjes gespeeld op de nieuwe iPad van Jor (té leuk haha).

Vandaag was een beetje een rot dag (voor mij), omdat ik om 8.00, 12.30 en 15.30 een verplichte les had en ook nog een presentatie in de laatste les. Jor moest zich vandaag dus zelf vermaken, maar daar had hij natuurlijk geen moeite mee. Hij was meegelopen naar mijn school om dat te zien en vervolgens is hij naar het centrum te gaan. Mijn presentatie ging gelukkig goed, dus dat was ook weer mooi meegenomen.

Na Jor net te hebben uitgezwaaid zit ik nu weer op mijn bedje in mijn kamer. Dit weekend was natuurlijk weer veel te snel gegaan, maar het was echt onwijs leuk!

Tot de volgende update! Liefs, Kell

1. Annemie van Raaij:
    28 november 2011
    Hoi Kelly,
    Dat zag er allemaal super gezellig uit, het is natuurlijk geweldig om je broer die mooie omgeving te laten zien. Zo gaan de maanden natuurlijk nog supersnel voor je het weet ben je weer in het koude Nederland. We hebben de laatste maanden geen klagen gehad natuurlijk maar nu lijkt het hier ook echt herfst te worden. We zijn ontzettend druk op dit moment met de verhuizing bij Nicole en Maurice, je moet er zeker met Stijn een keertje gaan kijken. Ze zijn afgelopen weekend over gegaan en nu nog even de puntjes op de I.
    We wensen je een fijn decembermaand.

Lieve groetjes,

Annemie en Rien natuurlijk
  2. coby:
    28 november 2011
    Wat hebben wij toch leuke kinderen! Ook wij hebben genoten van jullie heerlijke weekend samen in Lissabon.
    Zometeen op weg naar Schiphol om Jordy op te halen. En dan over 3 weken nog een keer, we kunnen niet wachten......