Eerste dag in Lisboa

7 september 2011 - Lisbon, Portugal

Hier mijn eerste bericht uit het mooie Lissabon vanuit mijn kamertje!! Gister hadden wij om 2uur afgesproken op Schiphol om snel de koffers af te geven en daarna wat te drinken met de hele crew die ons ging uitzwaaien. Wonder boven wonder hadden we allemaal een koffer van 20 kilo, heel netjes dus! Na wat te hebben gedronken moest er natuurlijk afscheid genomen worden. Nooit leuk en allemaal erg onwennig. Ik heb mijn ouders en Stijn een dikke kus en knuffel gegeven en toen konden we door de douane. De vlucht ging heel snel en binnen no time stonden we buiten op het vliegveld van Lisboa. Mandy trok haar stoute schoenen aan en ging het nummer van ons studentenhuis bellen om te zeggen dat we eraan kwamen. Ze namen gelukkig gelijk op en de huisbaas ging op ons wachten. We pakte een taxi en na ongeveer 20 minuten waren we bij ons studentenhuis. We herkende de straat gelijk van google maps, heel grappig.

De huisbaas en onze Duitse huisgenoot deden open. Nadat we de kamers hadden bekeken (die er erg netjes uit zagen) kregen we een zee van regels over ons heen. Opzicht hele logische regels, maar het moest formeel allemaal uitgelegd worden natuurlijk. Daarna moesten we wat contracten tekenen en kregen we de sleutels! Ons appartement is trouwens echt super. Allemaal ruime kamers, een gezellige woonkamer en een hele grote tuin. Binnenkort ga ik wel even foto’s maken, zodat jullie een indruk krijgen waar ik zit. Ondertussen waren de andere huisgenoten binnen gedruppeld. We hebben één Franse huisgenoot (jongen), twee Braziliaanse huisgenoten (jongen en meisje) en één Duitse huisgenoot (jongen). Ze leken ons allemaal erg aardig en we vroegen gelijk of zij ook naar het feest gingen die avond. Gelukkig gingen ze ook en konden wij met hun gaan. Ondertussen was het 11 uur (12 uur Nederlandse tijd) en hadden we nog helemaal niet gegeten. We zijn snel wat straatjes ingedoken op zoek naar nog iets te eten en vonden uiteindelijk een cafetaria waar we voor 6euro eten en twee drankjes hadden. Niet slecht dus.

Na dus snel wat te hebben gegeten zijn we met ons Braziliaanse huisgenootje met de metro naar het centrum gegaan. Ons andere Braziliaanse huisgenoot was daar al, omdat hij bij wat vrienden langs ging. Toen we daar aankwamen werden we gelijk warm onthaalt door twee Portugese vrienden van onze huisgenoten. De meeste geven hier, als je elkaar voor de eerste keer ziet, gelijk twee zoenen. Heel gek! We zijn toen met z’n allen een smal steegje in gegaan waar een aantal bars waren. Echt een onwijs leuk sfeertje en een klein biertje voor 1 euro en een groot biertje voor 2 euro! Dat zijn nog eens prijzen! Daar hebben we een tijdje wat gedronken en gekletst en toen zijn we naar het feest gegaan. Onderweg kwamen onze huisgenoten ook weer mensen tegen en die gingen ook gezellig mee. Er stond echt en onwijs lange rij en daarbij hadden we ook nog geen ESN kaart (van de studentenvereniging). Gelukkig konden we er in en werd het nog een gezellige avond. In de 'Music Box' hebben we ook weer nieuwe mensen leren kennen, waaronder ook drie Nederlandse jongens. Om half 4 vonden we het wel mooi geweest en hebben we voor 6euro een taxi naar huis gepakt (lopen is niet echt een optie vanuit het centrum).

Nu lig ik uitgeslapen op mijn bed dit verslag te typen. Ik heb (hoe kan het ook anders) het kleinste bed van dit hele huis en ik ben de langste hier. Dus ik heb diagonaal gelegen en dat ging wel prima. Ik zit ook aan de straatkant met enkel glas, dus wel even wennen aan alle geluiden. Verder kan ik zeggen dat het een zeer geslaagde eerste dag was en dat we het met z’n drieën helemaal zien zitten! Nu gaan we maar even een supermarkt vinden om een ontbijtje te scoren!!

Tot de volgende update!!

Liefs Kell

1. Annemie van Raaij:
    7 september 2011
    Klinkt allemaal super, we wensen je een fantastische tijd en genieten maar zou ik zeggen. Wel geweldig dat we zo op de hoogte gehouden worden
    We hebben een nieuw emailadres:
    [email protected]
    Liefs, Rien en Annemie
  2. Margareth:
    10 september 2011
    Hey meis,

goed te lezen dat je goed aan gekomen bent
    en dat het ook allemaal zo goed is als ze jullie voorgeschoteld hebben!
    Is toch altijd maar weer afwachten!
    Geniet ervan: het is zó voorbij!

Liefs van de Kooijmannetjes en vrouwtjes uit Vinkeveen.