Strand, school en weer een feestje

9 september 2011 - Lisbon, Portugal

Hi allemaal!

Hier weer een bericht uit het zonnige Lissabon! Woensdag hadden we een supermarkt gevonden en hebben we voor onszelf een heerlijk ‘ontbijtje’ gemaakt (het was inmiddels 2 uur). Daarna vroegen onze Braziliaanse huisgenoten of we zin hadden om mee te gaan naar het strand en dat leek ons een erg goed idee. Het was alleen wel een hele onderneming om daar te komen, aangezien de bussen hier rijden wanneer ze willen (we hebben dus meer dan een half uur op een bus moeten wachten). Toen we uiteindelijk op het strand kwamen maakte dat onze dag weer goed. Daarna hebben we onze huisgenoten mee uit eten genomen, omdat ze ons zo goed hadden geholpen met alles. Augusto (jongen) vond dat natuurlijk niet leuk, maar toch deden we het. Na een lange terugreis (om 8uur ’s avonds komt iedereen uit werk en is er file) kwamen we weer aan in ons huisje.

Gister moesten we voor het eerst naar school. Gelukkig wisten we de weg de weg snel te vinden, het is maar twee metrohaltes. Het gebouw is echt onwijs mooi en statig (zie de foto’s) en ook van binnen is het erg mooi. We kregen toen we binnen kwamen een pakketje met papieren mee en daar stond het volgende in: ik was ingeschreven voor 3 van de 4 vakken en Nina en Mandy voor 2 van de 4 vakken. We moeten 30 punten halen en moeten dus 4 vakken volgen. We gaan zo meteen richting school om dit te regelen, hopelijk gaat het goedkomen. ‘Gelukkig’ hadden andere mensen het zelfde probleem, waarschijnlijk slechte administratie van de school (het blijven Portugezen haha). Daarna kregen we introductie van de school en belangrijke data en informatie + een rondleiding.

Om 8 uur ’s avonds moesten we met z’n allen bij de school verzamelen voor het diner. Met de metro gingen we naar een restaurant toe en daar stonden allemaal lange tafels en konden we gaan dineren met een lekker glaasje sangria. Rond een uurtje of half 12 gingen we naar de bar waar we gratis konden ‘zuuupen’. In het begin dachten we echt: waar zijn we terecht gekomen?! Het leek een soort schuur aan de haven. Echter toen we wat drankjes op hadden werd het een onwijs leuke avond en hebben we weer hele leuke mensen ontmoet, waaronder twee Duitse meiden. Het valt ons op dat iedereen echt onwijs aardig is, iedereen wil elkaar leren kennen en iedereen wil hier de beste tijd van hun leven hebben. Dit zorgt natuurlijk voor een erg leuke sfeer! Rond een uurtje of 4 zijn we richting huis gegaan en hadden we echt een gestoorde taxichauffeur die met ons mee ging zingen en schreeuwen, het was echt hilarisch. Gelukkig zijn we weer veilig thuisgekomen en konden we slapen in onze ‘heeeeeerlijke bedden’.

Ik ga nu maar eens mijn slippertjes aantrekken en naar school! :-)

Liefs Kell

1. Jente:
    9 september 2011
    Klinkt goed Kell, leuke eerste dagen zo te horen, ik denk dat je het daar zeker wel naar je zin gaat hebben :D Geniet ervan enne, die vakken zullen wel goed komen, dan merk je eens hoe goed 't eigenlijk in NL geregeld is ;-) X!
  2. Sandra de Vos:
    9 september 2011
    Inderdaad zo te lezen hebben jullie het helemaal leuk en gezellig daar! Zo'n dagje strand nou zeker niet verkeerd. Volgende week alleen maar studie verhalen he ha ha. Tot laaaaater Xx Sannie