Eerste week school & trip naar Lagos

19 september 2011 - Lisbon, Portugal

Olá allemaal,

Ik lig op dit moment met een aardige verkoudheid op bed. Gelukkig hebben we vandaag geen school (er is een soort van ontgroening voor 1e jaars studenten op NOVA), dus hopelijk sterk ik vandaag een beetje aan en kan ik morgen gewoon naar school. Ik denk dat het komt doordat Nina vorige week heel erg verkouden was en dat veel stappen/weinig slapen niet echt goed voor je lichaam is haha. (Mam, toch wel heel handig dat ik neusdruppels/aspirines mee heb genomen!!)

Vorige week hadden we dus onze eerste week school. Het was wel even wennen, want ik ben namelijk al bijna 9 maanden niet meer écht naar school geweest (door stage en vakanties). Daarnaast is het wennen, omdat alles in het Engels is en niet alle leraren heel duidelijk Engels praten. Ook houden Portugezen heel erg van 'onduidelijk' zijn en moet je het allemaal een beetje zelf uitzoeken. Je moet bijvoorbeeld op intranet kijken bij wie je in een projectgroepje zit, terwijl je dan geen idee heb wie het daadwerkelijk zijn (je zit soms in een hoorcollege met 60 man). Gelukkig heb je wel e-mail adressen en kan je op die manier afspreken met 'mensen die je niet kent, maar wel in je projectgroep zitten'.

Vrijdag zijn we met een trip meegegaan die de Erasmus-studentenvereniging (ESN) had georganiseerd. We gingen vrijdagochtend weg en zijn eerst naar Evora gereden. Daar hebben we geluncht en het stadje bekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Lagos en hadden daar een heel mooi hotel. Die avond was er een diner + poolparty. Zaterdag hebben we de hele dag op het strand gelegen en heb ik nog een beachvolleybal wedstrijdje meegedaan. Zaterdagavond hadden we weer een diner en een feestje en zondag hebben we Sagres bezocht. We waren met een groep van ongeveer 220 studenten en je raadt het natuurlijk al: we hebben dit weekend weer heel veel moeten wachten. Als ze zeggen: 'We vertrekken over drie kwartier', dan weet je dat je pas over 1,5 uur weggaat. Het toppunt was echt gister (zondag). We moesten om 12uur uitchecken en we reden uiteindelijk om 14.15 weg bij het hotel. Na een half uur te hebben gereden moesten we lunchen bij een soort van supermarkt en dat duurde ook ongeveer een uur. Het kwam er toen op neer dat we tot 16.00 eigenlijk niks hadden gedaan. Daarna moesten we in een half uur Sagres bekijken (opeens moest je dus haastten), omdat we om 17.00 écht weg moesten rijden. Uiteindelijk reden we pas 17.30 weg uit Sagres en waren we rond half 11 weer in Lissabon. Het was opzicht een geslaagde trip, maar ik denk niet dat we nog en keer een trip gaan doen met ESN. Wel hebben we weer leuke nieuwe mensen ontmoet en hebben we natuurlijk een ander deel van Portugal gezien.

Aankomende week moeten we gewoon naar school en verder staat er nog niet iets speciaals op het programma. Eerst even snel beter worden....

Liefs Kell

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra de Vos:
    19 september 2011
    Je hebt al weer een hoop meegemaakt. Leuk hoor en ja wachten wij stresskippende hollanders zijn dat niet meer gewend he? Gewoon lekker meedoen relaxe meis! Genieten verder he en beterschap. Xx Sannie
  2. Marijke:
    Ha Nicht!!

Zo te horen heb je het goed!!! Was gisteren bij Oma die kon ook al van alles vertellen over je! Ze leest dus ook je reisverslagen maar dan uitgeprint :-)
    Ik hoop dat je snel opknapt en weer verder kan met de gezellige Engelse colleges! en take it easy (thats the spitit:-)

Liefs Marijke
  3. Bibi:
    19 september 2011
    Waaaauwie, wat een foto's en verhalen allemaal! Wat klinkt het heerlijk allemaal meis. Ik denk aan je en wens je al het plezier van de wereld toe! Beterschapkusjeee!
  4. Monique Jansens:
    21 september 2011
    Hallo Kel, wat een leuke foto's allemaal echt super merk wel dat je het super naar je zin hebt, helemaal leuk!!! leuk hoor die uitgebreide verhalen, zo blijven wij goed op de hoogte hier. Anouk heeft het ook helemaal geweldig in Amerika, heeft ook een blog waarop ze foto's zet leuk hoor, veel plezier nog, en succes met de studie!!