Het sprookjesachtige Sintra

25 september 2011 - Lisbon, Portugal

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind om jullie reacties te lezen! Ik kan er zelf niet op reageren, maar ik lees ze allemaal!! Ondertussen ben ik ook weer helemaal opgeknapt!

Deze week was een 'normale schoolweek'. Alle lessen gingen door, dus dat was wel verrassend haha. Verder heb ik voor het vak International Management mijn projectgroepje leren kennen. Ik zit met twee Portugeze meiden en één Portugeze jongen. Ben erg benieuwd hoe dat samenwerken gaat, maar ze komen heel gemotiveerd over! We moeten een soort analyse maken over een bedrijf en de Portugeze jongen had al contact opgenomen met het bedrijf EDP, een soort Nuon. Overal hangen op dit moment in de metro reclame voor EDP, dus dat is wel grappig.

Gister hebben we een bezoek gebracht aan het prachtige Sintra. We moesten voor een retourtje met de trein €3,90 betalen, geen geld dus! Na ongeveer drie kwartier kwamen we aan in Sintra. In Lissabon was het die ochtend helemaal bewolkt, maar toen we in Sintra aankwamen was het strak blauw. We zijn door het stadje heen gelopen en hadden even wat geluncht! Daarna hebben we een bus gepakt naar de top van Sintra, want anders moest je 4 km alleen maar omhoog lopen (hier hadden we geen zin in, want mijn kuitjes staan al aardig strak van het lopen in Lissabon). Daar kwamen we aan bij Castelo dos Mouros, en Moors kasteel uit de 8ste eeuw. Het was een hele klim, maar het uitzicht was werkelijk fantastisch. Ik denk dat de foto's wel genoeg zeggen. Daarna zijn we terug gegaan naar het centrum van Sintra en kwamen we uit bij een heel gezellig restaurantje. We hebben daar heerlijk gegeten en genoten van de wijntjes. Op gegeven moment werd er op een gebouw naast ons een soort film geprojecteerd met prachtige kleuren en muziek. Na het eten hebben we hier een tijdje naar gekeken en het was echt sprookjesachtig. Dit scheen alleen dit weekend te zijn, dus we hadden geluk. Daarna hebben we weer de trein naar huis gepakt... Ja, Lissabon voelt al echt als ons thuis.

Eigenlijk komen we elke dag tot de conclusie dat we echt van geluk mogen spreken dat we hierheen zijn gegaan, we hadden dit nu al voor geen goud willen missen. We genieten van elke dag en halen alles eruit wat erin zit. Daarnaast is het ook onwijs gezellig met z'n drieen en hebben we het echt getroffen met onze huisgenoten. We eten bijna elke avond met z'n allen en gaan ook veel uit met elkaar. Beter hadden we het niet kunnen treffen!

Deze week weer vrolijk naar school en zaterdag komen mijn lieve ouders voor een weekje naar Lissabon! Nu al zin in!

Tot de volgende update, liefs Kell

1. coby:
    25 september 2011
    Leuk om jouw omgeving te hebben gezien, je hebt het echt naar je zin zag ik. Heel veel liefs van Oma de Groot.