Met tram #28 door Alfama & het strand van Cascais

30 september 2011 - Lisbon, Portugal

Lieve allemaal,

De schoolweek zit er weer op en dit betekent; weekend! Nu moet ik zeggen dat school nog niet echt zwaar is en dat veel dagen van de week gewoon op vakantie lijken. We zitten ook al helemaal in het Portugese leven. We eten elke avond laat (soms wel eens té laat - lees: 22.30 - door onze lieve huisgenootjes die geen haast maken), we drinken veel espresso’s (in de straat van onze school zit een gezellig cafétje en die zetten al drie espresso’s neer als we aan komen lopen) en we genieten natuurlijk op en top van het weer en het leven hier. Het wachten wordt ook steeds minder erg, aangezien wij zelf vaak ook niet vooruit te branden zijn (bijvoorbeeld door na het stappen om 8u 's ochtends de eerste les te hebben, het warme weer en ga zo maar door). We voelen ons al aardig thuis hier, dat is duidelijk…

Gister hadden we tot 11.00 les en zijn we daarna richting Alfama gegaan. Alfama is de oudste wijk in Lissabon en heeft vele smalle straatjes en mooie uitzichten over de Taag. We hebben ook voor het eerst “tram #28” genomen, het bekendste trammetje van Lissabon. Erg leuk om een keer mee te maken. Verder waren we op zoek naar “Santa Justa” (een soort gekke lift midden in een straat), alleen zijn we daar nooit gekomen. In onze lonely planet stonden namelijk nog meer “elevadors”, maar we kwamen er uiteindelijk achter dat ze daarmee de trammetjes bedoelden die over een hele steile helling gaan. Geluk bij een ongeluk; het was ook erg leuk om daar een keer in te zitten, op de foto’s kan je een beetje zien hoe steil het is. Daarna hebben we lekker een restaurantje opgezocht en konden we nagenieten van weer een mooi dagje Lissabon.

Vandaag waren we ook weer 11.00 uit (altijd op vrijdag) en zijn we naar het strand van Cascais gegaan. We moesten daar met de trein heen en het bleek uiteindelijk een heel klein, maar wel heel schattig strandje te zijn. We hebben daar even geluncht en zijn daarna heerlijk op het strand gaan liggen. Vanavond gaan we de herhaling van ‘The voice of Holland’ kijken (één van de weinige programma’s die we op RTL-gemist kunnen zien) onder het genot van een Vino Verde en daarna stappen in Bairro Alto tot in de late uurtjes.

Morgen gaan we lekker uitslapen en ergens een nieuwe outfit scoren voor een “Gossip” feestje aanstaande dinsdag. Daarna ga ik richting het vliegveld, want om 18.40 landen mijn ouders in Lissabon.

In het volgende verslag ga ik uitgebreid vertellen hoe mijn weekje Lissabon met paps en mams (als tour guide) is geweest! Dus tot de volgende keer!!

Liefs Kell

1. willemijn:
    Hoi kelly,

Lees steeds je weblog, wat genieten zeg, leuk geschreven hoor. Hoop dat je een hele gezellige week met je ouders gaat beleven. Het zal wel voorbij vliegen deze tijd, je verhaal lijkt meer op een vakantieblog dan op een zware studietijd!! Beter geregeld. Ben benieuwd of je een beetje portugees spreekt als je terug komt. Groetjes
  2. Margareth:
    30 september 2011
    Wat heerlijk te lezen meis dat jullie het zó naar jullie zin hebben!
    Dat harde leven -werken- doen jullie maar weer in Nederland!

Ik print dit meeltje even uit voor Oma blijft ze op de hoogte!
    Je tiept al net als je lult: alsof je naast me zit!

Heel veel plezier met Paps en Mams deze week
    enne nog gefeliciteerd met Jordy!
    Kus vanuit Vinkeveen!
  3. Sandra de Vos:
    30 september 2011
    Super gezellig elke keer je verhalen te lezen. Klinkt allemaal supercool daar. Ik mis je wel hoor zo op kantoor. Gezellig babbelen enzo. Volgende week gezellig met je paps en mams. Ze hebben er reuze zin in. Veel plezier en lol en ik wacht met spanning je vervolgverhaal weer af. Dikke knuffel Sannie!!