Familieweek in Lissabon

8 oktober 2011 - Lisbon, Portugal

Hallo allemaal!

Zoals ik jullie in het vorige verslag beloofd had, ga ik nu uitgebreid vertellen hoe mijn weekje met mijn ouders in Lissabon was.

Ze kwamen zaterdag op tijd aan in Lissabon. Ik heb ze daar van het vliegveld opgehaald en zijn toen met de taxi naar hun hotel gereden. Dit was een hele onderneming, want meneer de taxichauffeur wist niet precies waar hun hotel zat (geen navigatie) en heeft het twee keer moeten vragen. Gelukkig kwamen we er uiteindelijk en toen bleek het hotel/guesthouse heel erg leuk te zijn. Ze kregen gelijk van een jongen uitleg waar ze allemaal heen moesten gaan (waarvan ik drie/vierde al wist, maar toch aardig) en hun hotelkamer was erg schattig met ook nog eens uitzicht op het Jezus beeld (Cristo Rei). Daarna zijn we naar het centrum gelopen (daar zaten ze niet ver vandaan) en hebben toen een heerlijk restaurant gevonden waar we onwijs lekker hebben gegeten en lekker konden bijkletsen. Uiteindelijk werd ik door mijn huisgenoten opgehaald om Bairro Alto in te gaan.

Zondag hadden we allemaal lekker uitgeslapen en daarna zijn mijn ouders naar mijn huisje gekomen om dat te bekijken. We hebben lekker een bak koffie in onze tuin gedronken (slecht idee, want het was echt bloedje heet, hè pa?) en toen kon ik ook eindelijk het verjaardagscadeautje aan mams geven! Na een rondleiding zijn we daarna richting het centrum gegaan om daar dingen te bekijken. Vervolgens heb ik ze met tram #28 meegenomen naar een mooi uitzicht en hebben we heerlijk gerelaxt bij een hip terras met uitzicht op De Taag. Vervolgens wilden we een pizza’tje eten bij een restaurant dat bleek dicht te zijn op zondag (erg apart) en toen zijn we maar naar het commerciële straatje gelopen waar je menu’s hebt in 8 talen en ‘proppers’ die je proberen binnen te halen. Ook voor een keertje prima.

Maandag moest ik de hele dag naar school en zijn mijn ouders naar Sintra en Cascais gegaan. We hebben wel natuurlijk ’s avonds afgesproken om weer lekker uit te gaan eten en dit keer was het in het oudste bierhuis van Lissabon. We moesten een kwartier in de rij staan, maar dan kreeg je ook wel wat. Erg sfeervol en heerlijk gegeten! Dinsdag zijn we met de trein naar Belém gegaan. Hier hebben we het monument gezien, Torre de Belém, het klooster en hebben we natuurlijk ‘Pasteis de Belém’ gegeten. Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar het centrum om een hapje te eten.

Woensdag zijn we met Nina en Mandy naar een strand voorbij Cascais gegaan (het was ‘Dia de Republica’, dus we hadden de hele dag vrij van school). Het was een hele onderneming om daar te komen, maar het was zeker de moeite waard. Het was een mooi strand gelegen tussen rotsen en er waren hoge golven die perfect waren voor (mooie) ‘surfdudes’. Vervolgens zijn we terug gegaan naar Cascais en hebben we in een heel schattig en uniek restaurantje (tip van het 100% Lissabon boekje) heerlijk gegeten. Daarna was het tijd om weer richting huis te gaan, want we waren allemaal redelijk gesloopt.

Donderdag moest ik ook de hele dag naar school en hebben mijn ouders het kasteel bezocht en door de straatjes van de wijk Alfama gelopen. Ik kreeg op gegeven moment een berichtje van Ferry (mijn neef) dat hij voor vrijdag een busreisje had geboekt naar Lissabon voor één dag met zijn vriendin (hij is nu op vakantie in Albufeira) en of ik misschien tijd had om gezellig te lunchen. Helemaal super natuurlijk en hadden gelijk afgesproken om dat te doen. Verder hebben we die avond weer gezellig bij het restaurantje van zaterdag gegeten en werd ik voor de verrassing weer opgehaald door mijn huis om Bairro Alto in te gaan.

Vrijdagochtend heb ik mijn ouders mijn school laten zien en vervolgens zijn we naar het Rossio-plein gegaan (hét middelpunt van de stad) om daar Ferry en Sanne op te wachten. We hebben eerst lekker met hun wat gedronken en vervolgens heb ik hun in sneltreinvaart het centrum laten zien (ze hadden maar 3,5 uur voordat ze weer de bus in moesten). Het was erg gezellig en natuurlijk een erg leuke verrassing dat opeens mijn neef en zijn vriendin in Lissabon waren!

Daarna was het tijd om te gaan en hebben we met z’n drieën een taxi gepakt naar het vliegveld. Hier heb ik ze een dikke knuffel gegeven en uitgezwaaid. Zoals je kunt lezen, was het een zeer geslaagde week.

Dit weekend is lekker rustig voor mij, aangezien de vriend van Nina er dit weekend is en de moeder, oma en een vriendin van Mandy er zijn. Als het goed is ga ik straks gezellig met mijn andere huisgenoten richting het strand, aangezien het hier nog steeds prachtig weer is.

Tot de volgende update!

Liefs Kell

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. coby:
    8 oktober 2011
    Lieve Kelly, wij hebben genoten van jou en van Lissabon deze week. Bedankt dat je het met ons wilde delen. Het doet ons goed dat je je er helemaal thuis voelt. Leuk verslag ook van de afgelopen week, we kunnen er zo nog lang van nagenieten. Het is een prachtige stad met een ontzettend vriendelijke bevolking. En als extra, het schitterende weer, we hebben nu al heimwee! Liefs, paps en mams.
  2. Margareth:
    12 oktober 2011
    Hey meis,

wat fijn je Paps en Mams weer even te kunnen knuffelen hè?
    Toch wel heel anders als op skype.....

Vandaag kregen we je kaartje! Dank daarvoor!
    Leuk, die echte foto's van je en je lieve woordjes!
    Ik geniet van je verslagen en ben blij dat het zó lekker gaat daar!

Tel de daagjes maar af tot de dag dat je lief komt!

Liefs vanuit een druilerig (de hele dag ;-( ) regenachtig Vinkeveen