Op en top genieten met Stijn

25 oktober 2011 - Lisbon, Portugal

Na een hectische week school (lees: presentatie over een onwijs moeilijke case over de Franse Revolutie en een opdracht voor Operations Management waar we veel te laat aan waren begonnen), kon dan gelukkig het langverwachte weekendje met Stijn beginnen.

Vrijdagavond gingen Mandy en ik (met heel veel kriebels) met de bus richting het vliegveld om Stijn en de vrienden van Mandy op te wachten. Toen ik de eerste glimp van Stijn opving begon ik natuurlijk al te stuiteren en rende gelijk naar hem toe. Heerlijk was het om hem weer een dikke kus en knuffel te kunnen geven! Daarna zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan om in te checken en bagage te droppen en vervolgens zijn we met de metro naar het centrum gegaan om daar lekker wat te eten. Na een goede maaltijd en een fles Vino Verde was de eerste dag compleet.

Zaterdagochtend hadden we een heerlijk ontbijtje in de zon en vervolgens hebben we de trein gepakt naar Sintra. Stijn was al een keer in Lissabon geweest, dus het was natuurlijk leuker om iets te laten zien waar hij nog niet geweest was! In Sintra hebben we Palacio da Pena bezocht, een heel kleurrijk paleis (zie foto’s) die van veel verschillende eigenaren is gewisseld. De kamers binnen waren prachtig, mede doordat al het meubilair er nog stond. Ook de keuken was heel leuk om te zien, met een hele collectie koperen pannen in alle soorten en maten. Daarna hebben we in het centrum van Sintra nog wat gedronken en zijn vervolgens weer richting Lissabon gegaan. Ook zaterdagavond zijn we natuurlijk lekker uit eten geweest en daarna was het tijd om Stijn te laten zien waar ik nou elke keer ga stappen (Bairro Alto). Mandy was daar ook met haar vrienden en Nina was met onze Franse huisgenoten ook gezellig meegekomen. Het was een erg gezellige avond/nacht geworden!

Zondag heb ik Stijn eerst en rondleiding door mijn huis gegeven en vervolgens zijn we naar het centrum gegaan om daar wat rond te wandelen. Het was gelukkig nog mooi weer, terwijl ze de hele dag regen hadden voorspelt. We hadden op gegeven moment tram #28 gepakt en zijn gestopt op Portas do Sol (uitzichtpunt) om daar lekker op een terras te zitten. We zaten er ongeveer een uurtje en toen brak de hemel open. Het heeft vanaf 15.00u echt non stop geregend en niet zo’n klein beetje ook. We besloten toen maar even binnen te lunchen en daarna hebben we een taxi naar het hotel gepakt. Hier hebben we lekker een filmpje gekeken en daarna hadden we een restaurant opgezocht dichtbij het hotel. Ook al was het maar iets van 200 meter lopen, we waren echt twee keer zeik nat geregend (met als resultaat nu voor de 2e keer een flinke verkoudheid).

En toen was het maandag…. Het weekend was natuurlijk voorbij gevlogen en het besef dat we elkaar weer 2 maanden niet gingen zien kwam al snel. We zijn in de middag nog even naar Colombo geweest om te winkelen en wat te eten, maar helaas was het daarna toch echt tijd voor afscheid. Het viel mij behoorlijk zwaar moet ik zeggen. Gelukkig konden we terugkijken op een heerlijk weekend!